Chmurowe aplikacje dla klientów biur rachunkowych otwierają nowe możliwości
Co dziesiąta firma w Polsce korzysta z tzw. usług chmurowych. W Europie tak niski odsetek odnotowują jeszcze tylko Łotwa, Rumunia i Bułgaria. Liderami są państwa skandynawskie, w których z cloud computingu korzysta połowa przedsiębiorców.
Z danych Eurostatu wynika, że Polacy znajdują się na szarym końcu w rankingach pokazujących wykorzystanie usług chmurowych. W 2016 r. po takie rozwiązania sięgnęło 21 proc. polskich indywidualnych użytkowników internetu i jest to najmniej w całej Europie. Jeszcze słabiej wypadamy, gdy wziąć pod uwagę wykorzystanie cloud computingu przez biznes. Tylko 9 proc. firm w Polsce zdecydowało się skorzystać z rozwiązań chmurowych, podczas gdy w Finlandii jest to 57 proc., w Szwecji – 49 proc., a w Danii – 41 proc. Średnia unijna sięga 22 proc.
Przedsiębiorcy – zarówno duzi, jak i MSP – korzystają przede wszystkim z usług zarządzania pocztą e-mail, gromadzą w chmurze bazy danych i przechowują pliki. Dużą popularnością cieszą się też wyspecjalizowane systemy do zarządzania biznesem. Dla przykładu w 2016 r. z programów finansowo-księgowych korzystało 32 proc. przedsiębiorstw, a z CRM-wych – 27 proc. Według firmy badawczej IDC, sprzedaż usług chmurowych w latach 2014-2016 wzrosła o 20 proc. W najbliższych latach ten wzrost powinien się utrzymać.
Rozwiązania cloud computing przynoszą wiele nowych możliwość i szans biznesowych a ich gama jest bardzo szeroka. Ciekawym online’owym rozwiązaniem są aplikacje, które nie tylko wspierają małych przedsiębiorców, ale także umożliwiają błyskawiczną komunikację z obsługującymi je biurami rachunkowymi. Usprawniając działalność firm poszerzają jednocześnie możliwości biznesowe i rozwojowe biur. Najmniejsi przedsiębiorcy mogą pracować np. z Subiektem 123 – prostą aplikacją do fakturowania oraz zarządzania informacją o klientach i towarach. Aby rozpocząć pracę wystarczy wejść na stronę subiekt123.pl, a następnie zalogować się lub zarejestrować konto. Program umożliwia szybkie wystawienie paragonów lub faktur, łatwe zarządzanie usługami i towarami, gromadzenie informacji o klientach w jednym miejscu czy dostęp do terminarza należności oraz zobowiązań wobec kontrahentów, urzędu skarbowego i ZUS. Dodatkowo – co dziś bardzo istotne – daje możliwości generowania i przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), z początkiem 2018 r. wymaganego od wszystkich przedsiębiorców,.
Subiekt 123 został zintegrowany z programami księgowymi InsERT nexo, dzięki czemu dokumenty handlowe mogą od razu trafić w postaci elektronicznej do biura rachunkowego. To olbrzymie przyspieszenie i ułatwienie pracy księgowych. Co więcej biuro rachunkowe, które zakupi specjalną licencję Subiekta 123 dla biur rachunkowych, może bezpłatnie udostępniać aplikację wszystkim swoim klientom.
– Naszą pracę oparliśmy na programach księgowych z linii InsERT nexo. Dzięki nim możemy zmaksymalizować efektywność działania biura oraz zapewnić naszym klientom profesjonalną obsługę – mówi Bartosz Roszewski, współwłaściciel Biura Perfekt. – Wybierając Subiekta 123 mogliśmy poszerzyć ofertę, ułatwić pracę naszych klientów, a jednocześnie usprawnić działanie biura rachunkowego. Wiele firm, z którymi współpracujemy, czy to na początku swojej działalności, czy po kilku latach istnienia na rynku, ma kłopot z doborem programu do fakturowania. W internecie można znaleźć wiele darmowych systemów, które bardzo często są jednorazowe. Ich twórcy nie zapewniają żadnego wsparcia. Oferując klientom Subiekta 123 wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom – podkreśla Bartosz Roszewski.
Paweł Rychlicki, manager zarządzający filią Biura Rachunkowego Perfekt w Opolu zauważa, że dzięki tej chmurowej aplikacji współpraca z klientami stała się bardziej efektywna.
– Wystarczy skomunikować tę aplikację z naszymi programami księgowymi z linii nexo, czyli Rachmistrzem lub Rewizorem, a wystawione przez klienta dokumenty pojawiają się w naszych bazach po kilkudziesięciu sekundach, gotowe do dalszego zapisu. Cała operacja jest przy tym niezwykle bezpieczna, potwierdzona certyfikatem SSL – mówi Paweł Rychlicki.
Użytkownicy
aplikacji do fakturowania zwracają uwagę nie tylko na usprawnienia wynikające z
jej podstawowej funkcjonalności. Doceniają również możliwości, jakie daje dostęp
online i integracja
z systemami biur rachunkowych.
– Do tej pory korzystanie z programu do fakturowania wiązało się z wielogodzinną nauką systemu, instalacją programu na komputerze w firmie, a potem uzupełnianiem bazy kontrahentów wszelkimi danymi. Zawsze istniało również ryzyko, że w przypadku awarii sprzętu wszystkie informacje zostaną utracone – mówi Marian Łukasiewicz, właściciel firmy budowlanej Łuk-Bud, jeden z klientów Biura Perfekt. – W przypadku Subiekta 123 dane zabezpieczone są w chmurze, dzięki temu zalogowanie do systemu może odbywać się na dowolnym urządzeniu. Ponadto InsERT wspiera i ulepsza swój program, przez co zyskuje on ciągle nowe funkcjonalności – dodaje Marian Łukasiewicz.
Piotr
Reszpondek współwłaściciel i założyciel Biura Perfekt wylicza inne obopólne
korzyści płynące
z udostępnienia kontrahentom programu do fakturowania. – Możemy rozszerzyć
ofertę i lepiej zadbać o klienta. Użyczenie licencji jest niezwykle proste i
zajmuje kilka minut. W konsekwencji klient jest przekonany o naszym
profesjonalizmie, dostaje kompleksową obsługę i ma pewność, że w każdej sytuacji
może na nas polegać. Nie musi również pamiętać o przesyłaniu dokumentów,
ponieważ możemy zrobić to za niego – podkreśla Piotr Reszpondek. –
Kolejnym plusem jest również fakt, że
aplikację można udostępnić bez żadnych opłat. Jest to jego ogromna zaleta w
porównaniu z innymi systemami, które istnieją na rynku –
podsumowuje.
Kontakt dla mediów
Marek Szklarz
Specjalista ds. PR i marketingu, InsERT S.A.
tel. kom.: 517 974 210
tel.: 71 7876107; e-mail: marek.szklarz@insert.com.pl