InsERT S.A.

ERP Navireo wspiera rozwój dziecięcej kreatywności

 Artyzan – dystrybutor koncepcyjnych zabawek i franczyzodawca marki Kreatywne Maluchy – rozwija działalność i integruje zarządzanie siecią dzięki wdrożeniu systemu ERP Navireo firmy InsERT. Zastosowane narzędzie umożliwia m.in. centralne zarządzanie informacjami, prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, w tym obniżek i wyprzedaży.

Szybki rozwój Artyzana, rosnąca liczba pracowników i planowane otwarcia nowych punktów sprzedaży, stworzyły potrzebę zastosowania zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań dystrybutor zdecydował się na system ERP Navireo.

Dzięki Navireo zyskaliśmy pełne wsparcie w zarządzaniu firmą oraz indywidualne rozwiązania dla poszczególnych działów, a nawet konkretnych użytkowników. Zintegrowaliśmy wszystkie placówki oraz działy w jednym spójnym systemie. – mówi Marcin Skwarek, właściciel firmy Artyzan – Dzięki stałemu dostępowi do informacji możemy natychmiast reagować na zmieniające się warunki biznesowe czy niepokojące zjawiska – dodaje Marcin Skwarek.

Wdrożenie Navireo umożliwiło centralne zarządzanie informacjami m.in o stanach magazynów czy finansów, dostęp online do danych oraz możliwość śledzenia zachodzących w nich zmian. Program ułatwia prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, ustalanie wielu poziomów cen dla dowolnego magazynu bez stosowania cen indywidualnych. Pozwala to m.in. na wprowadzanie lokalnych obniżek i wyprzedaży oraz elastycznie dopasowywanie się do aktualnej sytuacji na danym rynku. Zamówienia realizowane w terenie i bezpośrednio w centrali są od razu widoczne w systemie. Navireo umożliwia również sprawną współpracę ze sklepem internetowym i platformą B2B. Skalowalność systemu daje możliwość bezproblemowej rozbudowy i wprowadzanie nowych funkcji w miarę rozwoju firmy. Pomimo bogatej funkcjonalności system pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze, co ułatwia codzienną pracę oraz minimalizuje czas i koszty przeznaczone na szkolenia użytkowników. Producent gwarantuje opiekę posprzedażną.

Nadzór nad wdrożeniem systemu Navireo sprawuje firma Unikom z Katowic. Po przeprowadzce na nową platformę najważniejsze było szybkie i sprawne uruchomienie sprzedaży, które przebiegło bez zakłóceń. W dalszym etapie dokonano szczegółowej personalizacji systemu. Dodatkowo zaimplementowano rozwiązania w zakresie rozdzielnej obsługi dokumentów definiowalnych: WDT, WNT, NCT (koszty cła i transportu), RWP (reprezentacja i reklama), ZD-WDT, ZD-IMP, ZK-WNT. Firma wdrożeniowa przeprowadziła też szkolenie użytkowników.

System rozbudowano o dodatkowe stanowiska i moduły. Dostęp do nich został zróżnicowany na różnych poziomach, przedstawiciele handlowi otrzymali dostęp zdalny poprzez specjalne pulpity, a moduły szybkiej sprzedaży (POS) w punktach handlowych zostały zintegrowane z centralą. Konieczne było także zainstalowanie serwera Windows 2012 i MS SQL 2012na którym powstała baza danych dla Navireo oraz rozbudowa lokalnej infrastruktury LAN. Do obsługi sklepu internetowego oraz komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej wykorzystano własny serwer z platformą Debian w kolokacji, a do systemu B2B wykorzystano usługi inSolutions. Po otwarciu nowych placówek handlowych zainstalowano w nich moduły szybkiej sprzedaży, co m.in. zsynchronizowało w czasie rzeczywistym prowadzoną w nich sprzedaż z całością systemu.  Obecnie Navireo obsługuje kilkanaście stanowisk w centrali, w działach marketingu, handlu, finansowo-księgowym, magazynie i kilka w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych. Poza tym dostęp zdalny do systemu zamówień posiadają mobilni przedstawiciele handlowi i franczyzobiorcy (w ograniczonym zakresie).

Obecnie w Artyzanie wdrażana jest pełna księgowość oparta na modułach Navireo. Dzięki temu firma zyska nie tylko szczegółową informację o MPK (miejscach powstawania kosztów), ale również będzie miała możliwość dokładnej oceny zyskowności działań poszczególnych przedstawicieli i placówek. W przypadku branży, w której działa, obliczanie kosztów kluczem księgowym nie sprawdza się ze względu na koniunkturę i okresowe aktywności, takie jak targi, prezentacje czy bezpośrednie wsparcie franczyzobiorców.

W dalszych planach jest rozbudowa sieci dystrybucyjnej i sklepów firmowych w oparciu o franczyzobiorców. Rozważana jest też możliwość scentralizowania obecnie stosowanych systemów w Navireo.

Artyzan powstał w 2011 roku. Zajmuje się sprzedażą kreatywnych zabawek i artykułów plastycznych. Jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski marek PlayMais, Piasek Kinetyczny, Smart Max Piaskolina, Pan Robótka/MisterMaker, IGROTECO, Smoki Morskie, Sprytna Plastelina i Kulkolinda. Jest także franczyzodawcą własnej marki Kreatywne Maluchy. Oferowane przez niego zabawki znanych  sprawdzonych europejskich firm prowokują do rozwoju kreatywności i abstrakcyjnego myślenia. Pozwalają dzieciom na zetknięcie się z plastycznymi materiałami, z którymi mogą samodzielnie i bezpiecznie tworzyć wymyślone kształty. Grupa pedagogów, artystów, techników i rodziców czuwa nad tym, aby kupujący w Kreatywnych Maluchach byli w pełni poinformowani o zaletach, możliwościach i właściwym zastosowaniu produktów.

Firma prowadzi także warsztaty plastyczne w szkołach, przedszkolach i placówkach edukacyjnych. Centrala Artyzana znajduje się w Trzebini, gdzie działa główny magazyn. Poza współpracą z około 25 franczyzobiorcami firma ma kilka własnych stoisk w galeriach handlowych, sklep detaliczny w Galerii Katowickiej oraz sklep internetowy kreatywnemaluchy.pl. Ważnym elementem struktury sprzedaży są mobilni handlowcy, którzy działają na terenie całego kraju. www.artyzan.pl, www.kreatywnemaluchy.pl

Navireo to system klasy ERP adresowany do firm z sektora MŚP stawiających wysokie wymagania aplikacjom do zarządzania przedsiębiorstwem. System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, jego działów, a nawet konkretnych użytkowników. Pomimo bogatej funkcjonalności pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Rozbudowa Navireo jest bardzo prosta. Dzięki dostarczonej wraz z systemem bibliotece programistycznej możliwe jest stworzenie rozwiązań spełniających nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Modułowa budowa sprawia, że nie ma konieczności wdrażania całego systemu. Więcej informacji: www.navireo.pl

 

InsERT S.A. jest największym w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producentem oprogramowania dla firm. Strategia firmy polega na tworzeniu programów wysokiej jakości, które jednocześnie są przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania bardzo różnych odbiorców. Dotychczas InsERT sprzedał ponad 600 tys. licencji, a rozwiązania oferowane przez spółkę wielokrotnie zdobywały najważniejsze tytuły i wyróżnienia. Oferta firmy obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi i średnimi firmami, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, po programy z zakresu księgowości i finansów, rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac oraz programy dla użytkowników indywidualnych. Najbardziej popularne systemy Insertu to: Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Gestor nexo, systemy linii InsERT GT oraz ERP Navireo.

 

Kontakt dla mediów

Marek Szklarz

Specjalista ds. PR i marketingu, InsERT S.A.

tel. kom.: 517 974 210

tel.: 71 7876107; e-mail: marek.szklarz@insert.com.pl


Kontakt dla mediów

press [at] insert.com.pl [user] Marek Szklarz
Specjalista ds. PR i marketingu
tel. 71-78-76-107
press [at] insert.com.pl

InsERT S.A.
ul. Jerzmanowska 2
54-519 Wrocław
tel. 71-78-76-196
faks 71-78-76-111

Rejestracja dla mediów

Wypełnij formularz »