Lokalna sieć sprzedaży Alfa-San rozwija działalność z pomocą Navireo
Alfa-San – właściciel hurtowni, sieci sklepów oraz sklepu internetowego z obuwiem, odzieżą i dodatkami – wdrożył system ERP Navireo firmy InsERT. Zastosowane narzędzie usprawniło komunikację i zarządzanie sprzedażą w sieci oraz umożliwiło realizowanie rozbudowanej polityki cenowej.
W świecie, w którym handel nabrał nowego wymiaru, a technologia zdominowała sprzedawanie i kupowanie, wszystkie procesy, nawet w niewielkiej sieci sklepów czy pojedynczej placówce, wymagają wsparcia na zaawansowanym poziomie. Aby zwiększyć efektywność i sprostać wymaganiom współczesnego rynku retail, firmy wykorzystują rozwiązania, które dotychczas były dostępne tylko dla wielkich przedsiębiorstw.
Z raportu GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2014” wynika, że odsetek małych przedsiębiorstw wdrażających oprogramowanie ERP dynamicznie rośnie – z 10,8 proc. w roku 2013 do 15,3 proc. w roku ubiegłym. Dzięki coraz większej dostępności zintegrowanych systemów wspomagających zarządzanie, nawet niewielkie przedsiębiorstwa z branży retail, jak zatrudniająca kilkanaście osób firma Alfa-San z Leżajska, mogą się rozwijać i z powodzeniem konkurować na rynku.
Zastosowanie systemu ERP Navireo umożliwiło Alfa-San precyzyjne zarządzanie sprzedażą w swojej sieci oraz prowadzenie rozbudowanej polityki cenowej. Firma zyskała także stały monitoring statusu rozliczeń z odbiorcami na koncie bankowym.
– Wdrożenie Navireo znacząco usprawniło funkcjonowanie całej firmy. Szczególne korzyści zauważamy w doskonale zorganizowanej sprzedaży naszego asortymentu. Daje to nam nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynku – mówi Bogdan Pokrywka, właściciel Alfa-San. – Nowe narzędzie świetnie się sprawdza w prowadzeniu tak wymagającej działalności jak nasza. Dzięki swojej otwartości i elastyczności zaspokaja specyficzne potrzeby naszej firmy. System uporządkował i zorganizował sprzedaż obuwia oraz akcesoriów do wielu odbiorców w różnych częściach regionu i kraju. W wygodny sposób obsługuje całą gamę dokumentów handlowych, takich jak faktury sprzedaży, korekty sprzedaży, paragony czy zwroty detaliczne – dodaje Bogdan Pokrywka.
Dotychczas wykorzystywany przez Alfa-San program do sprzedaży nie spełniał wymagań szybko rozwijającego się przedsiębiorstwa handlowego. Firma potrzebowała nowoczesnego i zintegrowanego narzędzia, które zapewniałoby dostęp online do 5 sklepów stacjonarnych, sklepu internetowego oraz serwisu aukcyjnego Allegro, wraz z możliwością kontroli i zarządzania wszystkimi stanami magazynowymi.
Firma Alfa-San zdecydowała się na zakup i wdrożenie ERP Navireo po dokładnym przeanalizowaniu funkcjonalności systemu. Szczególne znaczenie miało zintegrowanie poszczególnych modułów, współpraca ze sklepem internetowym, jednoczesna obsługa wielu magazynów, a także otwartość programistyczna, która pozwala na wprowadzanie dodatkowych, indywidualnych rozwiązań. Za wyborem systemu przemawiał również wyjątkowo przejrzysty i intuicyjny interfejs oraz możliwość przypisywania odpowiednich uprawnień poszczególnym pracownikom. Atrakcyjna cena oraz gwarancja opieki posprzedażowej i szkoleń dla przyszłych użytkowników były kolejnymi silnymi argumentami na korzyść Navireo.
Wdrożenie Navireo w Alfa-San zrealizowała firma Uniservice Witold Domański. W przyszłości planowana jest rozbudowa systemu o rozwiązania obsługi sprzedaży mobilnej.
Case study z wdrożenia na https://www.navireo.pl/referencje/alfa-san/.
Firma Handlowa Alfa-San z siedzibą w Leżajsku powstała w 1994 roku. Początkowo zajmowała się handlem hurtowym. W 1999 roku wraz z otwarciem pierwszego sklepu rozpoczęła sprzedaż detaliczną. Przez lata swojej działalności przedsiębiorstwo zbierało cenne doświadczenia, dostosowując ofertę zarówno do zmieniających się trendów w modzie, jak i zróżnicowanych potrzeb klientów. Rozwój firmy wiązał się z otwarciem czterech kolejnych sklepów w Leżajsku i okolicy, a także sklepu internetowego alfasan.pl oraz rozpoczęciem sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro. Alfa-San oferuje zarówno buty na oficjalne spotkania czy do pracy, jak i obuwie sportowe dla całej rodziny, a także odzież, bieliznę oraz dodatki, takie jak torby, torebki, biżuteria.
Navireo to system klasy ERP adresowany do firm z sektora MŚP, w tym branży retail, stawiających wysokie wymagania aplikacjom do zarządzania przedsiębiorstwem. System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, jego działów, a nawet konkretnych użytkowników. Pomimo bogatej funkcjonalności pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Rozbudowa Navireo jest bardzo prosta. Dzięki dostarczonej wraz z systemem bibliotece programistycznej możliwe jest stworzenie rozwiązań spełniających nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Modułowa budowa sprawia, że nie ma konieczności wdrażania całego systemu. www.navireo.pl
InsERT S.A. jest największym w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producentem oprogramowania dla firm. Strategia firmy polega na tworzeniu programów wysokiej jakości, które jednocześnie są przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania bardzo różnych odbiorców. Dotychczas InsERT sprzedał ponad pół miliona licencji, a rozwiązania oferowane przez spółkę wielokrotnie zdobywały najważniejsze tytuły i wyróżnienia. Oferta firmy obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi i średnimi firmami, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, po programy z zakresu księgowości i finansów, rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac oraz programy dla użytkowników indywidualnych. Najbardziej popularne systemy Insertu to: Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant GT, Gestor GT oraz ERP Navireo.
Kontakt dla mediów
Marek Szklarz
Specjalista ds. PR i marketingu, InsERT S.A.
tel. kom.: 517 974 210
tel.: 71 7876107; e-mail: marek.szklarz@insert.com.pl