InsERT ustanawia absolutny rekord - milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP
InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw.
InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw.
InsERT, lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm w Polsce, powstał w 1992 roku. Tworzy programy dla MŚP, a wśród jego produktów znajdują się m.in. systemy do obsługi sprzedaży, księgowości, kadr i płac, ułatwiające prowadzenie e-sklepu czy fakturowanie online, a także kompleksowy system ERP oraz aplikacja dająca możliwość przyjmowania dowolnego typu rezerwacji, rejestracji, prowadzenia wynajmu, wypożyczeń czy organizacji zajęć. Zatrudnia ponad 340 pracowników.
- Sprzedaż milionowej licencji to oczywiście chwila refleksji nad ponad trzydziestoletnią historia Insertu i zmianami na rynku – towarzyszymy małym i średnim przedsiębiorcom od czasu ich gwałtownego rozwoju w latach 90. do dzisiaj – mówi Bożena Szawlis, wiceprezes InsERT. – Zawsze byliśmy pełni podziwu dla przedsiębiorczości i ciężkiej pracy tych, którzy brali sprawy we własne ręce – od pierwszych hurtowni zakładanych w garażach po współczesne technologiczne start-upy. W dyskusjach gospodarczych chętnie przywołuje się duże korporacje, a rzadko kiedy do świadomości dociera fakt, że mikrofirmy zatrudniają 4 mln ludzi, co stanowi 25% zatrudnionych w Polsce. Ostatnie 30 lat to gwałtowny rozwój polskiej gospodarki czasami nazywany złotym wiekiem – warto pamiętać, że w obecnym PKB małe i średnie firmy mają 50% udziału. Insert jest niewątpliwie beneficjentem tych zmian, czujemy się nie tylko dostarczycielem usług dla tego sektora, ale i jego częścią.
Tworząc programy, InsERT od samego początku wsłuchiwał się w potrzeby firm małych i średnich, umożliwiając im codzienną działalność i rynkową ekspansję. Producent rozwijał się równie szybko, jak korzystające z jego produktów przedsiębiorstwa, nieustannie modernizując i rozszerzając ofertę. W efekcie do 8 maja br. sprzedał milion licencji swoich systemów. Z aplikacji Insertu skorzystało już ponad 500 tys. rodzimych przedsiębiorców, a wielostanowiskowe licencje umożliwiły instalację programów na kilku milionach komputerów. Systemy z logiem producenta codziennie wspierają w pracy kilkaset tysięcy osób i wystawiają ponad milion faktur.
- Po pierwszym roku działania Insertu ktoś z rodziny zapytał, co będziecie robić, jak już sprzedacie dziesięć tysięcy programów? Bo więcej się przecież nie da. Wtedy ta liczba wydawała mi się kosmiczna i odklejona od rzeczywistości. Jak więc sprzedać milion licencji? Przepis jest paradoksalnie bardzo prosty, ale już wykonanie niezmiernie trudne – mówi Jarosław Szawlis, prezes InsERT. – Niezbędne są trzy czynniki – wszystkie związane z ludźmi. Po pierwsze nasi Klienci. Ktoś musi chcieć program kupić. A potem kolejne 999 999 licencje. Oni powinni być przekonani, że nasze programy są dobre, stosunkowo niedrogie, funkcjonalne i niezawodne. To około 500 000 przekonanych firm. Po drugie nasi Partnerzy. Ktoś musi chcieć programy sprzedawać. Wiem, że jest znacznie łatwiej, gdy ma się Partnerów, z którymi się współpracuje w poczuciu wzajemnego zaufania i na korzystnych dla obu stron zasadach. A najlepiej co najmniej 1200 takich Partnerów. Po trzecie nasi Pracownicy i Współpracownicy. Ktoś musi chcieć wyprodukować i dostarczyć przyzwoity towar na atrakcyjnych warunkach. I tu pojawia się też czwarty czynnik, niekontrolowalny – szczęście. Trzeba mieć ogromne szczęście do ludzi – a my je mamy od samego początku. Nasz obecny HR przy okazji rocznicowych nagród był zszokowany, jak dużą grupę pracowników Insertu stanowią ci z ponad 20-letnim stażem. To było dla nich nowe doświadczenie.
Historia Insertu zaczęła się od Subiekta – jednego z pierwszych w Polsce komputerowych systemów obsługi sprzedaży, wykorzystywanego w większości firm rozpoczynających działalność w rodzącej się wolnorynkowej gospodarce. Twórcą Subiekta, do dziś najbardziej popularnego programu w swojej kategorii, był założyciel firmy, Jarosław Szawlis. Obecnie Subiekt jest częścią linii InsERT nexo/PRO oraz InsERT GT – zintegrowanych pakietów programów do zarządzania małą firmą.
W ciągu 32 lat istnienia, InsERT zdobył zarówno uznanie klientów, jak i branży, czego dowodem są liczne publikacje w opiniotwórczych mediach oraz wiele prestiżowych nagród. Systemy producenta obecne są także w szkolnictwie; decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej od 2007 roku programy linii InsERT GT są podstawą w nauczaniu i egzaminowaniu w szkołach średnich o profilu ekonomicznym. W 2023 roku na listę Centralnej Komisji Egzaminacyjnej trafiły także programy linii InsERT nexo/PRO i także mogą być wykorzystywane w procesie nauczania oraz realizacji egzaminów państwowych.
Producent posiada ogólnopolską sieć sprzedaży, w skład której wchodzi ponad tysiąc firm partnerskich. Partnerzy, poza sprzedażą programów Insertu, prowadzą również szkolenia z ich obsługi. Są także odpowiednio wykwalifikowani, by móc udzielać klientom niezbędnych informacji i porad, dokonywać prac instalatorskich.
W ciągu ostatnich kilku lat producent wprowadził na rynek kolejne produkty, które intensywnie rozwija, w tym m.in. Subiekta 123 – onlinową aplikację do fakturowania z prowadzeniem magazynu, InsERT nexo PRO – zaawansowaną wersję popularnych programów kompleksowo wspomagających zarządzanie, czy zarezerwuj.pl – onlinowy system rezerwacji, rejestracji, prowadzenia wynajmu, wypożyczeń lub organizacji zajęć.
Kontakt dla mediów:
Marek Szklarz
PR & social media manager, InsERT S.A.
tel.: 517 974 210
e-mail: marek.szklarz@insert.com.pl