InsERT S.A.

System ERP Navireo modernizuje małe piekarnie

 Niewielkie, lokalne piekarnie mogą się rozwijać i konkurować na rynku. Rodzinna Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach, wdrażając system ERP Navireo firmy InsERT, zwiększyła wydajność produkcji, obniżyła koszty i nakłady pracy.

Dzięki zastosowaniu właściwie dobranego systemu do zarządzania, nawet małe, rodzinne piekarnie mają szansę na ekspansję, a także wzmacnianie swojej pozycji na lokalnym rynku. Takiej szansy poszukiwała Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec w Korszach w województwie warmińsko-mazurskim, obsługująca klientów w promieniu 150 km. Rozwijające się przedsiębiorstwo potrzebowało narzędzia, które umożliwi sprawne funkcjonowanie w każdym obszarze działalności i zapewni konkurencyjność na trudnym rynku. Konieczne było zredukowanie kosztów oraz nakładów pracy i czasu.

Wdrożony w piekarni Biełowieżec system ERP Navireo organizuje zarządzanie zamówieniami i wydaniami towaru do sklepów, usprawnia wystawianie dokumentów w ramach kolejnych dostaw, zbiorcze fakturowanie na podstawie dokumentów wydania, tworzenie planu produkcji w oparciu o dokumenty dostaw i co bardzo ważne w działalności piekarni – zapewnia rejestrowanie zwrotów pieczywa na różne sposoby. System umożliwia także tworzenie dowolnych, nawet bardzo nietypowych zestawień, w zależności od potrzeb klienta, np. generowanie informacji, jaki asortyment, w jakiej ilości i wartości zostaje zwracany do piekarni, dla dowolnych przedziałów czasowych, z możliwością sortowania według klientów, a także tras kierowców czy regionów, w rozbiciu na sklepy własne i obce. Nowe zestawienia tworzone są szybko, tak by zarządzający mogli wykorzystywać pojawiające się biznesowe szanse lub eliminować zagrożenia.

– Polecam system ERP Navireo każdej piekarni i cukierni, ponieważ jest optymalnie dostosowany do specyficznych wymagań przedsiębiorstw z branży. Wyjątkowo ułatwia pracę, a także kontrolę w firmie – mówi Julita Biełowieżec, współwłaściciel piekarni.

Wybór i wdrożenie systemu

Firma szybko zdecydowała się na wdrożenie Navireo. Po prezentacji wersji dla piekarni i cukierni okazało się, że standardowe funkcje systemu dokładnie odpowiadają jej potrzebom. Dodatkowymi zaletami Navireo są przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs, możliwość rozbudowy o indywidualnie rozwiązania oraz przydzielanie pracownikom dostępu do poszczególnych modułów, funkcji i danych zgromadzonych w systemie. Dużą rolę przy podejmowaniu decyzji odegrała dostępna opieka posprzedażna, a także konkurencyjna cena.

– Mogę podkreślić, że wdrożenie programu Navireo odbyło się bardzo sprawnie i w przyjemnej atmosferze zrozumienia potrzeb wynikających ze specyfiki organizacji pracy w naszej firmie. Bardzo ważnym elementem jest wsparcie telefoniczne i zdalne w przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości związanych z obsługą  programu. Żadna prośba czy zgłoszony problem nie pozostają bez odpowiedzi – podsumowuje Julita Biełowieżec.

W pierwszym etapie wdrożono funkcje do obsługi produkcji cukierniczej. Instalacja i szkolenie pracowników w siedzibie klienta trwały jeden dzień. Po tych czynnościach przystąpiono do pracy z systemem, który był natychmiast gotowy m.in. do obsługi logistyki (wydania z magazynu, trasy i zwroty pieczywa), rozliczeń finansowych kierowców i klientów, fakturowania oraz rozbudowy o moduł księgowy i kadrowo-płacowy.

Drugim etapem była instalacja aplikacji do automatycznego zapisu wagi wydawanych ciast. Moduł obsługi wagi, zgodnie z wymaganiami klienta, sczytuje kody kreskowe z całego dokumentu, wyświetla zamówienia w sztukach i wprowadza automatycznie rzeczywistą wagę dodawanych porcji ciast, czyli przelicza sztuki na kilogramy według odczytu z wagi. Umożliwia ręczne wprowadzanie wag porcji zważonych wcześniej i wpisywanie sztuk, jeżeli sprzedaż odbywa się wyjątkowo według sztuk a nie kilogramów. Pozwala również na wprowadzanie zupełnie nowych pozycji asortymentowych nieprzewidzianych w pierwotnym zamówieniu klienta, np. dla sklepów własnych, gdy powstały nadwyżki produkcyjne. Ponadto automatycznie wyświetla informacje dodatkowe dla ważonego asortymentu, np. tekst czy opis zdjęcia na torcie, niestandardowe dodatki do ciasta itp.

Wdrożenie przeprowadziła firma BTCh.

Piekarnia-Cukiernia Biełowieżec została założona w 1986 r. w Korszach przez Teresę i Władysława Biełowieżec. Od początków działalności jej przewodnią ideą była produkcja wysokiej jakości pieczywa w oparciu o tradycyjne, domowe receptury, które gwarantują wyjątkowy smak prawdziwego chleba, bułek i ciast. Firma ma w ofercie również pieczywo słodkie, ciastka i torty na różne okazje. Działa na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, obsługując klientów w promieniu 150 km.

Navireo to system klasy ERP adresowany do firm średniej wielkości, stawiających wysokie wymagania aplikacjom do zarządzania przedsiębiorstwem. System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, jego działów, a nawet konkretnych użytkowników. Pomimo bogatej funkcjonalności pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Rozbudowa Navireo jest bardzo prosta. Dzięki dostarczonej wraz z systemem bibliotece programistycznej możliwe jest stworzenie rozwiązań spełniających nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Modułowa budowa sprawia, że nie ma konieczności wdrażania całego systemu. www.navireo.pl

InsERT S.A. jest największym w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producentem oprogramowania dla firm. Strategia firmy polega na tworzeniu programów wysokiej jakości, które jednocześnie są przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania bardzo różnych odbiorców. Dotychczas InsERT sprzedał ponad pół miliona licencji, a rozwiązania oferowane przez spółkę wielokrotnie zdobywały najważniejsze tytuły i wyróżnienia. Oferta firmy obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi i średnimi firmami, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, po programy z zakresu księgowości i finansów, rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac oraz programy dla użytkowników indywidualnych. Najbardziej popularne systemy Insertu to: Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant GT, Gestor GT oraz ERP Navireo.

 

Kontakt dla mediów

Marek Szklarz

Specjalista ds. PR i marketingu, InsERT S.A.

tel.: 71 7876107; e-mail: marek.szklarz@insert.com.pl

 

Kontakt dla mediów

press [at] insert.com.pl [user] Marek Szklarz
Specjalista ds. PR i marketingu
tel. 71-78-76-107
press [at] insert.com.pl

InsERT S.A.
ul. Jerzmanowska 2
54-519 Wrocław
tel. 71-78-76-196
faks 71-78-76-111

Rejestracja dla mediów

Wypełnij formularz »